Piagam Pelanggan | CENTRE FOR ACADEMIC DEVELOPMENT
» ABOUT US » CORPORATE INFORMATION » Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan


 

1.

Memaklumkan keputusan permohonan Geran Insentif Penyelidikan untuk Pengajaran dan Pembelajaran (GIPP) kepada pemohon dalam tempoh 15 hari bekerja selepas keputusan mesyuarat Penentuan Keputusan GIPP.

2.

Melaksanakan sekurang-kurangnya 75 peratus daripada program latihan pembangunan professional berterusan (CPD) yang dirancang bagi tahun semasa.

3.

Memaklumkan keputusan Anugerah Fellowship Naib Canselor – Kategori Pengajaran (AFNC-KP) kepada calon dalam tempoh 15 hari bekerja selepas disahkan oleh Mesyuarat Jawatankuasa Induk Majlis Gemilang Akademia Putra (MGAP).

4.

Memberi maklumbalas aduan dan pertanyaan pengguna sistem PutraBLAST dalam tempoh 3 hari bekerja.

Disahkan oleh: Mesyuarat Pengurusan CADe ke 90 Bil. 2/2018 (19 Mac 2018)

 


 

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan 2018


Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan 2019


Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan 2020

   

 

Februari

 

 Bil.  Piagam Pelanggan    Status Pencapaian Justifikasi  
 Bilangan  Peratus
1

Memaklumkan keputusan permohonan Geran Insentif Penyelidikan untuk Pengajaran dan Pembelajaran (GIPP) kepada pemohon dalam tempoh 15 hari bekerja selepas keputusan mesyuarat Penentuan Keputusan GIPP.

N/A N/A Sehingga Februari 2020, penawaran GIPP masih belum dibuka. 
2

Melaksanakan sekurang-kurangnya 75 peratus daripada program latihan pembangunan professional berterusan (CPD) yang dirancang bagi tahun semasa.

N/A N/A Pencapaian akan diukur pada akhir tahun (Disember 2020).
3

Memaklumkan keputusan Anugerah Fellowship Naib Canselor – Kategori Pengajaran (AFNC-KP) kepada calon dalam tempoh 15 hari bekerja selepas disahkan oleh Mesyuarat Jawatankuasa Induk Majlis Gemilang Akademia Putra (MGAP).

N/A N/A  Pemakluman keputusan akan dilaksanakan selepas Mesy. JK Induk MGAP 2019 pada 3 Mac 2020.
4

Memberi maklumbalas aduan dan pertanyaan pengguna sistem PutraBLAST dalam tempoh 3 hari bekerja.

123/123  100  Tempoh (Februari 2020).

Rumusan Bil. Piagam Pelanggan Tercapai Tidak Tercapai Masih Belum Boleh Diukur
4 1 0  3

 

Januari

 

 Bil.  Piagam Pelanggan    Status Pencapaian Justifikasi  
 Bilangan  Peratus
1

Memaklumkan keputusan permohonan Geran Insentif Penyelidikan untuk Pengajaran dan Pembelajaran (GIPP) kepada pemohon dalam tempoh 15 hari bekerja selepas keputusan mesyuarat Penentuan Keputusan GIPP.

N/A N/A Sehingga Januari 2020, penawaran GIPP masih belum dibuka. 
2

Melaksanakan sekurang-kurangnya 75 peratus daripada program latihan pembangunan professional berterusan (CPD) yang dirancang bagi tahun semasa.

N/A N/A Pencapaian akan diukur pada akhir tahun (Disember 2020).
3

Memaklumkan keputusan Anugerah Fellowship Naib Canselor – Kategori Pengajaran (AFNC-KP) kepada calon dalam tempoh 15 hari bekerja selepas disahkan oleh Mesyuarat Jawatankuasa Induk Majlis Gemilang Akademia Putra (MGAP).

N/A N/A  Pemakluman keputusan akan dilaksanakan selepas Mesy. JK Induk MGAP 2019 pada 19 Februari 2020.
4

Memberi maklumbalas aduan dan pertanyaan pengguna sistem PutraBLAST dalam tempoh 3 hari bekerja.

8/8  100  Tempoh (Januari 2020).

Rumusan Bil. Piagam Pelanggan Tercapai Tidak Tercapai Masih Belum Boleh Diukur
4 1 0  3

Updated:: 06/03/2020 [azryadeny]

MEDIA SHARING

CENTRE FOR ACADEMIC DEVELOPMENT
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
03-9769 6175
03-9769 6043
C1585856686